Протягом цього тижня великі аукціонні будинки Christie’s, Sotheby’s та Phillips планують у Нью-Йорку продати мистецтва на суму близько $1,5 мільярда. Замість активного ринку покупців, цьогорічний успіх залежатиме від сміливості продавців, які виставляють дорогоцінні роботи.
«Ми працюємо на ринку, де продажі не є вимушеними. Люди продають тоді, коли ринок сильний», – зазначає Алекс Роттер з Christie’s. Попередні події року, включаючи весняні аукціони в Нью-Йорку та Art Basel у Швейцарії, були слабкими. Лише базильський артярмарок в Парижі у жовтні показав певне пожвавлення.
Основні лоти трьох найбільших аукціонних будинків, які мають надію розбурхати артринок:
- Christie’s: Провідний гравець із прогнозом $583–796 мільйонів за 690 лотів. Серед головних лотів:
- Картина Еда Рушея Standard Station, Ten-Cent Western Being Torn in Half (оцінка понад $50 млн).
- Робота Жан-Мішеля Баскіа на папері (1982), оцінена у $20–30 млн.
- Рене Магріт із колекції Міки Ертеґун (відома американська дизайнерка інтер’єрів і філантропка, померла в грудні 2022 року) із гарантією $95 млн.
- Sotheby’s: Оцінка $479–659 мільйонів за 700 лотів. Лідери продажів:
- Бюст Альберто Джакометті ($10–15 млн), кошти від якого підуть на благодійність.
- Картина Пікассо ($9–12 млн), яка понад 70 років знаходилася в приватній колекції.
- Комік Мауріціо Каттелана (банан із клейкою стрічкою), оцінений у $1–1,5 млн.
- Phillips: Найменші обсяги — $86–127 мільйонів за 275 лотів. Головний лот:
- Робота Джексона Поллока (понад $13 млн), яка залишалася в одній колекції з 1990 року.
Повідомляється, що 70% робіт у вечірніх аукціонах Sotheby’s виставляються на продаж уперше. Представник Phillips Жан-Поль Енгелен зазначає: «Нові роботи завжди викликають захоплення».
Цей тиждень може стати випробуванням для артринку, але продавці, які ризикнули виставити унікальні твори, мають усі шанси отримати високі прибутки.