Клод Моне є найуспішнішим художником серед імпресіоністів за останні 10 років

Клод Моне, «Копиці сіна», 1890. Нью-Йорк, Sotheby’s 2019 рік, продана за $110,7 млн
Клод Моне, «Копиці сіна», 1890. Нью-Йорк, Sotheby’s 2019 рік, продана за $110,7 млн
Картина Клода Моне, «Копиці сіна», 1890, яку було продано у Нью-Йорку на Sotheby’s у 2019 році за $110,7 млн
Фото: Sotheby’s

Портал Artnet спільно з фінансовою корпорацією Morgan Stanley проаналізували стан ринку імпресіоністів (у 2024 відзначається 150-річчя з моменту зародження цього художнього напряму). Головний висновок виявився таким: наразі, коли більшість шедеврів осіли в музеях та приватних колекціях, неймовірні стрибки цін у цьому сегменті навряд чи повернуться до астрономічних показників кінця 1980-х — початку 1990-х років. Водночас ринок усе одно залишається активним і приваблює нових колекціонерів.

Своїх пікових обсягів він досяг у 2022 році значною мірою завдяки появі на ринку колекції співзасновника Microsoft Пола Аллена. Тоді вона зібрала на Christie’s 1,6 мільярда доларів, встановивши нові рекорди, зокрема на роботи Сера, Сезанна, Ван Гога та Гогена.

Найчастіше та найуспішніше продаваним автором за останні 10 років став Клод Моне, загальний обсяг продажів його робіт склав 2,67 мільярда доларів за 286 лотів, що в середньому дорівнює 9,3 мільйона доларів за лот.

Аукціонний рекорд Клода Моне становить 110,7 мільйона доларів — його легендарні «Копиці сіна» 1890 року були продані на Sotheby’s у Нью-Йорку в 2019 році. Протягом останнього десятиліття, за винятком пандемійного 2020 року, щорічні продажі робіт Моне ніколи не опускалися нижче 150 мільйонів доларів. У половині цього періоду вони перевищували 300 мільйонів доларів.

Попит на його роботи залишається стабільно високим: середній показник проданих лотів (sell-through rate) за цей час склав 84,7%. Навіть у 2020 році він знизився лише до 78,6%, а вісім із десяти років перевищував 80%. Найкращого показника досягли у 2019 році — 92,3%.