У Маямі відомі київські галеристи відкрили виставку Нікіти Кадана

Галеристи Юлія та Максим Волошини
Юлія Волошин, Нікіта Кадана, Максим Волошин
Юлія Волошин, Нікіта Кадан, Максим Волошин
Фото: Voloshyn Gallery

Київські галеристи Максим і Юлія Волошини представили персональну виставку Нікіти Кадана «Променева кістка» у своїй галереї Voloshyn Gallery в Маямі.

Експозиція зосереджена навколо образу променя, що пронизує землю, живі істоти та природні середовища. Цей промінь символізує руйнівну силу людської волі, яка захоплює та диктує право на життя. Усі війни, що веде людство, стають також війнами проти природи, а кожна з них — актом екоциду. Не є винятком і війна росії проти України.

Юлія та Максим Волошини

Імперські амбіції та прагнення «історичних націй» часто супроводжуються знищенням форм життя, які вважаються «неісторичними». Україна протягом століть вважалася лише територією із родючими землями, а її народ часто зображували як пасивного учасника історії. В очах колонізаторів українці або мали потребу в патронажі як «аграрії», або взагалі сприймалися лише як частина пейзажу, що підлягає використанню на благо сильних держав.

Виставка Нікіти Кадана, Променева кістка у Voloshyn Gallery у Маямі

Центральна робота виставки, що дала їй назву, — The Radial Bone (або Radius, що українською перекладається як «променева кістка»), — являє собою видозмінений образ кістки з блискучим металевим наконечником. Цей «промінь» перегукується з руків’ям старих українських сільськогосподарських знарядь, натякаючи на столітню історію боротьби селян за свободу, попри тривалий колоніальний тиск.

Інші роботи виставки досліджують теми людського панування над природою. Вони включають зображення колосся з радянського герба України, воронки від вибуху з маскоподібним обличчям, а також тварин і вогонь. Ці символи піднімають питання про право сильних експлуатувати слабших, включно з природою, і розмірковують над тим, як такі питання розуміють народи, які пережили дегуманізацію.

Виставка Нікіти Кадана, Променева кістка у Voloshyn Gallery у Маямі експозиція

Нагадаємо, що у листопаді 2024 року українська фундація Pirus Family Foundation спільно з Voloshyn Gallery сприяли передачі роботи Нікіти Кадана «The Sun II» до колекції Інституту сучасного мистецтва в Маямі (ICA Miami)