90-річний пластичний хірург і колекціонер Сюарт Півар, подав позов до Верховного суду штату Нью-Йорк на амстердамський Музей Ван Гога через відмову експертів музею аутентифікувати можливу картину Вінсента Ван Гога з його колекції.
Передбачуване полотно Ван Гога Стюарт Півар придбав в березні 2021 року на одному з аукціонів в Північній Америці. Колекціонер приховує ім’я попередних власників, посилаючись на дану цим людям обіцянку зберегти їх дані в таємниці. На думку колекціонера, на картині зображене французьке місто Овер-сюр-Уаз, де пройшли останні місяці життя Ван Гога. Півар навіть розгледів на звороті ледве помітну дату 1890 і підпис «Вінсент». У травні в пресі він оголосив пейзаж «Овер» найбільшим збереженим живописним полотном Ван Гога (розмір полотна 91 × 91 см) і єдиною його роботою квадратного формату.
Справа залишалася за підтвердженням автентичності з боку експертів. Один американський фахівець з Університету Дьюка в Північній Кароліні його навіть підтримав. Однак коли справа дійшла до головних фахівців з Ван Гогу – співробітників музею художника в Амстердамі, Півара спіткало розчарування. Вони навіть не запросили роботу на експертизу, а винесли вердикт тільки по фотографії. Глава відділу колекцій і досліджень музею Марія Веллекоп в своєму висновку від 14 серпня 2021 року написала: «На нашу думку, очевидно, що картина “Овер” не може бути приписана Вінсенту Ван Гогу. Робота стилістично, іконографічно і технічно настільки далека від творів Ван Гога, що дослідження і подальша дискусія не має сенсу».
Розсерджений Півар вирішив оскаржити цей висновок в нью-йоркському суді. Колекціонер хоче відсудити у музею не мало не багато $ 300 млн – така, на його думку, поточна ринкова вартість картини.