Знайдена у підвалі картина може виявитися дорогою роботою Пікассо

Виявлена картина Пікассо
Виявлена картина Пабло Пікассо / Фото: The Guardian

Картина, виявлена випадково італійцем Луїджі Ло Россо серед старих речей у підвалі будинку на Капрі, може виявитися справжнім шедевром Пабло Пікассо.

Наткнувшись на неї ще в далекому 1962 році під час прибирання підвалу, чоловік забрав картину з собою до Помпеї. Там вона провисіла кілька десятиліть у вітальні. Дружина чоловіка, який полюбляв збирати всякий мотлох, щоб потім перепродати всі ці роки називала картину жахливою і підштовхувала його викинути її.

Лише багато років потому його син Андреа, вивчивши енциклопедію з історії мистецтв, зацікавився картиною.

«Мій батько був із Капрі і збирав усякий мотлох, щоб продати його за безцінь. Він знайшов картину ще до мого народження і не мав уявлення, хто такий Пікассо. Він не був дуже культурно освіченою людиною. Читаючи про роботи Пікассо в енциклопедії, я дивився на картину і порівнював її з його підписом. Я весь час казав батькові, що вони схожі, але він не зважав. Однак, коли я дорослішав, я продовжував замислюватися на цим», — розповів Андреа.

Мати Андреа Ло Россо, на фоні картина / Фото: The Guardian

Ло Россо вже помер, але його син Андреа, якому зараз 60 років, продовжив своє дослідження, чи справді ця картина може належати авторству Пікассо.

Сім’я зрештою звернулася за порадою до групи експертів, включно з відомим детективом з мистецтва Мауріціо Серачіні. Після багатьох років розслідувань Синція Альтьєрі, графолог і член наукового комітету Фонду Arcadia, який займається оцінкою, реставрацією та атрибуцією творів мистецтва, підтвердила, що підпис на картині, і яку він сьогодні оцінив у €6 млн, належить Пікассо.

Вважається, що на полотні зображена французька художниця Дора Маар, яка була коханкою та музою художника. Пікассо був частим гостем на південному італійському острові Капрі, і картину міг написати між 1930 і 1936 роками.

Проте радість італійських дослідників від знахідки модерністського шедевру може бути затьмарена бюрократичними процедурами. Поки картина не пройде офіційну експертизу та не буде визнана автентичною роботою Пікассо зі сторони однойменного фонду, який займається офіційними атрибуціям, вона залишається лише цінним артефактом, недоступним для широкого кола колекціонерів.

Андреа Ло Россо повідомив, що поки що Фонд Пікассо в Малазі, відмовляється навіть оцінювати роботу, і вважає її підробкою. Мовляв, що він щодня отримує сотні схожих запитів на автентифікацію.